Seniorklubben Syd og Vestsjælland

Afdeling Sjælland

Så har vi holdt de sidste arrangementer i 2017, D.26 oktober var vi på Samlermuseet Thorsvang i Stege, hvor vi blev guidet rundt med start i en gammel bunker som var indrettet som museum fra krigens tid, der var både lyd optagelser samt lysbilleder, derefter var der mulighed for selv at bevæge sig rundt i den store samling der består af udstillede forretninger og værksteder, der var også en stor samling af ældre biler, frokosten blev indtaget i øl stuen hvor der var udstillet mange forskellige øl fabrikater, en god dag med en rimelig opbakning.
D. 22. november løb sidste arrangement af stablen, det var vores årlige julefrokost som i år blev holdt på Overdrevskroen ved Ringsted, til dette arrangement var der 22 deltagere, en stor tak til kroen for en god julebuffet, også en tak til Aida for at skabe kontakten til kroen.
Det næste som sker i Seniorklubben bliver vores årsmøde i februar måned 2018, se vores annonce som er sammen med afdelingens annonce

Kaj, Gunner, Niels

Afdeling Sjælland

Seniorklubben DFF har taget hul på efterårets arrangementer med en tur til Koldkrigsmuseet på Stevns. Vi mødtes Kl. 10.00 og gik en lille rundtur for at se om der var nogle borde og bænke hvor der var læ og samtidig også sol, det bedste sted var på taget af velkomstbygningen hvor vi fik sat et par borde sammen så alle kunne nyde udsigten og samtidig også nyde den medbragte mad.

Kl. 12.45 var det tid til den guidede rundvisning på området samt i undergrunden hvor der er ca. 3 km gange hvor man kunne se indretningen af overvågningen under den kolde krig, rundvisningen varede ca. 2 timer, vi sluttede dagen med kaffe på traktørstedet ved Højrup kirke, der deltog 15 pensionister i arrangementet.

Kaj, Niels.

Afdeling Sjælland

Så er vi kommet igennem vore arrangementer i foråret, første arrangement var d. 19 april 2017 hvor vi var på Carlsberg Bryggeriet i Valby det var en god dag med en rundviser som kunne fortælle hele historien om bryggeriets fra starten og frem til i dag, der var ikke den store opbakning da der kun deltog 9 personer denne dag.

D. 19. maj 2017 var der planlagt tur til Cisternerne på Frederiksberg, da der kun var tilmeldt 4 personer aflyste vi denne tur.

Lørdag d. 17 juni 2017 var vi på Flakfortet, vi sejlede fra Nyhavn og til Flakfortet hvor vi spiste frokost og der var lidt tid til at gå en lille tur på øen inden vi tog tilbage til Nyhavn, vi sluttede dagen med en guidet havnerundfart gennem de små kanaler i og omkring Christianshavn.

Der deltog 18 personer det var ikke mange da vi har ca. 100 pensionister, men vi havde en dejlig dag med solskin og en frisk vind, på turen deltog vores journalist Niels Henriksen så det bliver spændene at se hvad han skriver om turen i bladet.

Gunner, Kaj, Niels

Årsmøde i Seniorklubben Afdeling Sjælland
Lørdag d. 04. Februar 2017 Comwell Køge Strand

Seniorklubben DFF har skiftet navn da man har sammenlagt Københavns Afd. Med Syd og Vestsjællands Afdeling til en stor afdeling navnet som blev vedtaget er Seniorklubben DFF afdeling Sjælland.

Der var også nyvalg til bestyrelsen, så bestyrelsen består nu af Niels Troest, Kaj Kaas Hansen, Gunner Pedersen, Bjarne Knudsen, Per Ysbæk Nielsen, Ole Pedersen Nyberg.

Det reviderede regnskab blev forelagt, og det viste et overskud på ca. Kr. 1200,00.

Derefter var det tid til at planlægge vore arrangementer for 2017 og man blev enig om følgende aktiviteter,

Onsdag d. 19. april 2017
Carlsberg Bryggeri

Onsdag d. 17. maj 2017
Cisternerne og Zoo Frederiksberg

Lørdag d. 17. juni 2017 (evt. sammen med afdelingen)
Kanalrundfart og Flakfortet evt. medbragt madkurv.

Onsdag d. 16. august 2017
Stevnsfortet evt. med madkurv.

Lørdag d. 16. september 2017 (evt. sammen med afdelingen)
Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm.

Onsdag d. 25. oktober 2017
Samlermuseet på Møn

Syd og Vestsjællands Afdeling

Onsdag d. 16. november 2016 afholdt Seniorklubben sin årlige julefrokost, det var Connie og Niels som lagde hus til, maden blev leveret fra SuperBrugsen i Fensmark, vi var i alt 27 pensionister og der var to par fra det gamle Københavns Afdeling, Bent Ole Andersen og Bjarne Knudsen med ledsagere. Vi havde en hyggelig dag hvor snakken gik livligt bordene rundt, efter kaffen afviklede vi pakkespil, det var noget nyt ellers plejer vi at bowle, men der skal jo prøves noget nyt.

Vi aftalte at vi holder vores årsmøde onsdag d. 25/01 2017.

Syd og Vestsjællands Afdeling

Så har vi taget hul på efterårets arrangementer med en anderledes tur til Møns Klint Onsdag d.17. august 2016.

Vi mødtes på P pladsen ved Geocenter Møns Klint hvor efter vi gik en lille tur langs toppen af klinten, efter en lille times tid var det tid til at se hvad madkurven indeholdt, vi fandt nogle små borde på teressen ved Geocentret, hvor vi alle kunne sidde, omkring kl. 13.15 var det tid til opbrud da der var reserveret pladser på turbåden Discovery i Klintholm Havn for at sejle langs klinten og se den fra vandsiden, vi har før været på klinten men aldrig set den fra vandet, turen varede ca. 2 timer og det var en stor oplevelse, en stor tak til skipperen for turen, dagen sluttede med en kop kaffe på Restaurant Klintholms terasse med udsigt over havnen.

P. K.V.

Syd og Vestsjællands Afdeling

Onsdag d. 15. juni afholdt Seniorklubben vores årlige Sct. Hans fest, og det var som sædvanlig Ib og Michael som lagde telt og have til, vi mødtes ved to tiden til eftermiddagskaffe med bolle og hjemmebagt kringle og lagkage, vi var lidt uheldigt med vejret da himlens sluser åbnede sig over Sydsjælland, det var kun anden gang at vi havde dårligt vejr til vores arrangement, men snakken gik og der var en god stemning, sidst på dagen blev der lidt ophold mellem bygerne så med hjælp fra et par store parasoller fik vi tændt grillen så vore bøffer og pølser kunne blive grillet tilbehøret var salat nye kartofler og kartoffelsalat. Trods vejret var det en god dag og vi sluttede omkring kl. 20.00.

Kaj – Gunner – Niels

Ps. Husk turen til Krenkerup Gods i september

Brobesøg på broen over Susåen ved Næstved

Fredag d. 10. juni 2016 var Seniorklubben på besøg på Arkil A/S byggeplads

ved Susåen i Næstved.

Siden vi var her sidst er brodækket blevet støbt sidst i uge 15,

man startede fredag morgen og var færdig i løbet af søndagen.

Oppe på brodækket er der monteret rækværker og kantbjælken mellem vejbanen og cykelstien / fortovet er ved at være færdig, under broen er den første fag afforskallet, og andet fag (spænd over Susåen) er sænket og forskallingen er fjernet, i uge 23 vil man begynde at tage de store gitterdrager ud, tredje fag er klargjort til at blive sænket så forskallingen kan blive fjernet. Man mangler en lille støbning ved landfæstet i den østlige ende.

Det hele forventes afsluttet og afleveret til indvilgelse 30/10 2016.

En stor tak til Carsten for at han ville afsætte tid til at vise os rundt.

Besøg på Arkil´s byggeplads ved Susåen i Næstved

Fredag d. 26. februar 2016 var 13 seniorer fra seniorklubben på besøg på den nye bro over Susåen, det er det tredje besøg vi har på byggepladsen, der er sket en hel del siden vi sidst var der, den del af den nordlige omfartsvej som går fra fordelerringen på Køgevej og til Ringstedgade er nu åbnet for trafik. Broen over jernbanen der er siderne støbt og man er ved at være klar til at støbe brodækket. Højbroen over Susådalen der er man færdig med underlaget og forskallingen er også kommet på plads, armeringsarbejdet er man i fuld gang med og man forventer at kunne støbe brodækket omkring uge 15, til støbning af selve brodækket skal der bruges ca. 3000 m3 beton og der skal bruges ca. 330 tons armering.

En stor tak til Projekt Chef Carsten Pommer for en interessant rundvisning, og vi håber at vi kan få lov at komme igen når de har støbt brodækket.

Syd og Vestsjælland Afdeling

Årsmøde

Onsdag D. 20/01 2016 afholdt Seniorklubben DFF Syd og Vestsjællands Afdeling sit årsmøde hos Connie og Niels. Dagsorden ifølge vore vedtægter, regnskabet som var revideret af Ib Nielsen viste et lille overskud og blev godkendt, samtlige fra bestyrelsen blev genvalgt.

Sammenlægning af afdelingerne på Sjælland blev også drøftet.

Efter Årsmøder var det tid til at planlægge vore aktiviteter i 2016.

Se vores aktiviteter for 2016 i bladet og på hjemmesiden

Kaj Gunner og Niels

TVØST

Mandag d. 02. november besøgte seniorerne TV Øst i Vordingborg, vores guide var journalisten Tine Rock som havde allierede sig med deres tre praktikanter, Sofie Kyed, Camilla Hertz og Ida Kristensen, vi samledes i et mødelokale hvor der var kaffe og wienerbrød, Tine fortalte lidt om nogle af de indslag som var med i aftenens udsendelse, bla. om flytningen vaf psygatrien fra Nykøbing Sjælland og til det nye sygehus i Slagelse, hvor det fremover ikke er tilladt patienterne at ryge, en stor del af manuskriftet bliver lavet medens man køre til det næste indslag inden man kommer hjem til studiet hvor det hele skal være klar til aftenens udsendelse, derefter så vi udsendelsen på tv da det ikke var muligt at være i studiet pga. ombygning, det er et lille studie da det er få indslag som bliver lavet i studiet, aftenens studievært Tina Bjaaland fortalte lidt om hvordan det foregår under udsendelsen, derefter var vi rundt i de forskellige afdelinger og fik lidt at vide om hvad der foregår på tv stationen, det hele varede ca. et par timer en stor tak til vores guider for en spændende rundvisning.

Julefrokost

Onsdag d. 18. november holdt vi det sidste arrangement i 2015, det var som vi plejer med vores Julefrokost, vi mødtes kl. 15.00 i Næstved Bowlingcenter til eftermiddagskaffe, derefter var der en times bowling, selve Julefrokosten blev igen i år holdt på Åvej i Lov hvor Connie og Niels lagde hus til, maden blev igen leveret fra Super-Brugsen i Fensmark.

Alle seniorer i Syd og Vestsjællands Afdeling ønskes en rigtig Glædelig Jul samt et Godt Nytår.

Vi starter igen d. 20. januar med vores Årsmøde samt planlægning af vore aktiviteter i 2016, og med mulighed for at drøfte sammenlægningen af afdelingerne på Sjælland

Kaj - Gunner - Niels

Syd og Vestsjællands Afdeling

Fredag d. 04. september 2015 har seniorklubben været på endnu et besøg på Arkil A/S `s byggeplads ved Susåen, det var også denne gang Projektchef Carsten Pommer som var vores guide rund på pladsen, der er sket en hel del siden vi var der sidst, broen over Ringstedgade er blevet støbt og er nu afforskallet og man er i gang med at opbygge vejkassen så der kan blive udlagt asfalt, Man er også gået i gang med at opstille forskalling til broen over jernbanen til Ringsted, det foregår medens der stadig køre tog på strækningen. Højbroen over Susåen har man støbt vederlagene i begge ender samt de store V formede understøtninger til brodækket, man er også begyndt at opstille de tårne som skal bære forskallingen til brodækket, ligeledes er det firma som skal lave understøtningen på det frie spænd over selve Susåen (ca. 40 m)ved at gøre klar til at samle gitterkonstruktionen, højbroen har en højde på ca. 12 m. og en længde på ca. 200 m.

Syd og Vestsjællands Afdeling

Så har Seniorklubben taget hul på efterårets arrangementer med en sejltur på Skælskør fjord med turbåden Skjelskør V. vi havde denne gang taget det gode vejr med høj sol og meget lidt vind, turbåden drives på frivillig basis og undervejs ud gennem fjorden fik vi en god orientering om hvad det var vi passerede. Tilbage i Skælskør var der kaffe på Restaurant Solsikken med udsigt over havnen, vi sluttede dagen i det grønne med udsigt over Skælskør Nord.

Syd og Vestsjællands Afdeling

Onsdag d. 17. juni afholdt seniorklubben det sidste arrangement i foråret 2015, som vi plejer, var det med vores årlige Sct. Hans Fest, og som traditionen tro var det Ib Nielsen som lagde hus og telt til arrangementet, Som noget nyt var vi uheldige med vejret det var koldt og det regnede men det ødelagde ikke stemningen, så der blev snakket og raflebægrene kom frem, en stor haveparasol over grillen og så var der klar til gril mesteren så de indkøbte bøffer kunne tilberedes i nogenlunde tørvejr, det var som sædvanlig Ib der var grillmester, dagen sluttede ca. kl. 20.00, en stor tak til Ib og Mikael for husly.

Vi starter vore arrangementer i august måned, se vores program i bladet og på hjemmesiden.

Kaj - Gunner - Niels

Syd og Vestsjællands Afdeling

Vores tur d. 13. maj 2015 gik til Birkegårdens Haver ved Ruds Vedby, vi var lidt uheldig med vejret da det regnede lidt ind imellem men solen kom da også frem, det er et spændende område med mange forskellige haver med små søer med guldfisk og vandfald, der er også en gårdbutik med brugskunst og planter, vi fandt nogle borde og bænke hvor der var overdækket og læ så vi kunne indtage vores medbragte mad, vi sluttede ca. kl. 15.30 hvor vi kørte hjem, en god dag trods vejret.

Syd og Vestsjællands Afdeling

Fredag d. 8. maj 2015 var vi ude at se brobyggeriet over Susåen på den nordlige del af omfartsvejen ved Næstved. Det var Projektchef Carsten Pommer fra Arkil A/S som fortalte om byggeriet og var guide på turen rundt på pladsen, det er et spændende projekt som her er i gang, og vi håber på at kunne komme en gang senere på året, en stor tak til Carsten for en god rundvisning.

Gunner – Kaj – Niels

Syd og Vestsjællands Afdeling

Så er der taget hul på vore aktiviteter i 2015, vi startede med et besøg på el muset hos Seas – Nve i Haslev, det er ikke et stort museum men der er samlet en masse ting fra gamle dage og opefter, muset ligger i kælderen under receptionen på Energivej i Haslev, og det er 5 tidligere medarbejdere som står for samlingen, der er åben hver tirsdag formiddag og efter aftale.

Vi sluttede med kaffe på Cafe Paraplyen i Vestergade.

Se vore arrangementer i bladet og på hjemmesiden.

Gunner, Kaj, Niels

Nyheder

Fra 1. juli bliver det lovpligtigt at anmelde arbejdsulykker digitalt på Arbejdstilsynets hjemmeside